Bestilling
Alle priser som aftales er eksklusiv 5% kunstnermoms (unika-smykker)
Lærke mobil: +4524266358
Tips til køb af smykker
Er du i tvivl?
Ring eller skriv, så finder vi det helt rigtige smykke til dig. Et personligt smykke afspejler hvem du er, så det er vigtigt at vælge det du brænder for.
Fri fragt?
Husk at der altid er fri fragt på alle smykker til en adresse i Danmark ved køb for minimum kr. 1500 (eksklusiv moms).
Det anbefales at afhente smykkerne i vores studio hvis det er muligt.
Tilfreds?
Du skal altid føle dig godt tilfreds med dit smykke. Har du fortrudt eller ønsker ombytte til et andet smykke, vil jeg prøve at hjælpe med en løsning.
Nedenfor kan du se lidt om, hvordan du bedst muligt passer på dine smykker. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig for råd og vejledning.
Brug smykket som det er tiltænkt. Nogle af smykkerne kan fint benyttes, mens man arbejder eller sover . Andre smykker skal du være lidt mere velovervejet med hvad angår dine aktiviteter.
Opbevar helst smykkerne lufttæt for at undgå de svovlholdige stoffer i luften der oxiderer/anløber sølvet. Og gerne godt beskyttet i en æske eller blød pose som beskytter mod stærk sollys så smykket holder sig pænt i længere tid.
Når smykket skal pudses, anbefales det IKKE at anvende en sølvpudseklud idet det er meget vanskeligt at polere i kroge og fordybninger. Resultatet bliver egentlig blot flere sorte steder. Man kan til gengæld købe en væske ved guldsmeden, som man blot dypper smykket i. På den måde fjernes den oxidering der gør sølvet anløbet.
Nogle smykker kommer i kombination med små 'stendråber'. Vær opmærksom på ikke at lægge disse i blød, da man kan være uheldig med at limen opløses.
Hvis sølvet er blevet mat og anløbet, kan jeg tilbyde at polere det op for dig. Du får dermed et flottere og renere sølvskinnende smykke igen.
Når smykket skal pudses er det vigtigt at følge vejledningen under 'Generelt'. Hestehovederne har mange detaljer og kan være vanskelige at pudse op.
Se under 'Generelt' for pleje og pasning.
Det anbefales IKKE at bruge pudsemidler. Rengør smykket udelukkende med lunkent vand.
Nogle af halskæderne er samlet på silkesnor, andre på en tynd stålwire. Det er vigtigt fra tid til anden, at efterse halskæden for slidtage for, at forhindre tab af een eller flere sten eller i værste fald hele smykket.
Vær opmærksom på at halskæderne kan miste deres glans ved kontakt med olier, lotions, parfumer og sæbe. Rens derfor kun med lunkent vand og eventuel en blød tandbørste. Poler efter med en blød klud.
I tilfælde af en monteret charm, efterse med jævne mellemrum for slitage på hestehårene hvor charmen sidder.
LionCut v/ Lærke Sund
Blåkildevej 52
9510 Arden
Email: mail@lioncut.dk
Web: www.lioncut.dk
Mobil: +45 24266358
CVR: 28 87 35 22
2. Bestilling af smykker
De fleste smykker er helt personlige og derfor er en bestilling bindende fra smykket starter produktion. Undtagelser er halskæder og heste-charms der kan bruges i andre smykker. Produktionstiden varierer naturligvis men du vil vide hvor lang tid det cirka vil tage ved bestillingen.
3. Betaling
Betaling foregår ved kontooverførsel, MobilePay (101910) eller kontant. Betalingsoplysninger samt betalingsfrist vil fremgå af den fremsendte faktura. Fakturaen sendes når smykket er færdigt. Betaling skal i de fleste tilfælde foregå inden levering af smykket. Betalingsfristen vil normalt være 8 dage fra fakturadato. Til alle priser lægges 5% kunstner-moms.
4. Levering og forsendelsesomkostninger
Levering af smykket finder sted når betaling er modtaget. Smykket kan også afhentes hos LionCut ved kontant betaling eller MobilePay inden smykket udleveres.
Forsendelse af et smykke vil være som brev eller pakkepost efter gældende priser med GLS/PostNord (i Danmark) inklusiv forsikring. Du vil modtage en email med sporingsnummer når varen er sendt.
3. Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten bortfalder idet produktionen går i gang ved et speciallavet personligt smykke (læs ovenfor ved “Bestilling af smykke”).
Der er 14 dages fortrydelsesret ved bestilling af ikke personlige smykker. I sådan et tilfælde træder fortrydelsesretten i kraft fra den dag du modtager smykket.
Ved returnering af et smykke skal smykket naturligvis være i ubrugt stand og ikke være itu. Smykket skal pakkes forsvarligt ind og helst i original emballage inklusiv pose/æske og returneres til adressen øverst under “Virksomhedsoplysninger”.
Køber står selv for alle omkostninger vedrørende eventuel fragt og forsikring. Hvis smykket returneres uden sporingsnummer og smykket går tabt, er det køber der bærer risikoen. Penge kan ikke tilbagebetales førend LionCut har fået smykket returneret.
Inden returnering skal LionCut adviseres via telefon eller email, så vi ved hvem varen kommer fra. Vi skal i så tilfælde anmode om kontonummer eller mobilnummer (MobilePay) til returnering af pengene.
Ved returnering af et smykke som skulle have en fejl eller være i stykker, bedes du notere ned omstændighederne vedrørende fejlen og om smykket var i stykker ved udpakningen.
4. Reklamationsret
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamation vedrørende fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter modtagelse af smykket og her anses max. 2 måneder som rimelig tid.
Det betyder, at du skal kunne bevise smykket havde en brist/fejl ved levering. Ved berettiget reklamationskrav betyder det, at pengene for smykket kan returneres eller smykket ombyttes til nyt. Et eventuelt afslag i prisen kan i nogle tilfælde komme på tale i tilfælde af, at smykket har forringet værdi på grund af brug. Skade på et smykke som følge af fejlhåndtering eller tøj/hår der sidder fast og forårsager skade er naturligvis ikke omfattet af reklamationsretten. Smykker sendt på efterkrav modtages ikke, men du vil få godtgjort dine forsendelsesomkostninger vedrørende berettiget reklamation.
Et reklamationskrav skal gøres gældende via telefon eller allerhelst på email.
5. Tvister og klageadgang
Hvis du vil klage over en handel med LionCut skal du først og fremmest rette henvendelse til LionCut (se “Virksomhedsoplysninger”).
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning på din klage kan du indgive en klage til
Konkurrence- & Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Tvister afgøres ved retten i Aalborg.
————
Ovennævte vilkår er gældende fra 1. januar 2020