Bestilling
Ordering
Alle priser som aftales er eksklusiv 5% kunstnermoms (unika-smykker)
Lærke mobil: +4524266358
All prices are subject to 5% artist VAT
Lærke Cell: +4524266358
Below, I have gathered a list of questions that people are mainly asking.
If you have doubt about anything, don't hesitate to contact me.
If you need to see some of the jewellery for yourself and just need to have your thoughts cleared before a final decision, you are welcome to swing by the studio in Arden, Denmark.
Call me first so we can find a time that will work for you.
Tips til køb af smykker
Jewellery Buying Tips
Er du i tvivl?
Ring eller skriv, så finder vi det helt rigtige smykke til dig. Et personligt smykke afspejler hvem du er, så det er vigtigt at vælge det du brænder for.
Fri fragt?
Husk at der altid er fri fragt på alle smykker til en adresse i Danmark ved køb for minimum kr. 1500 (eksklusiv moms).
Det anbefales at afhente smykkerne i vores studio hvis det er muligt.
Tilfreds?
Du skal altid føle dig godt tilfreds med dit smykke. Har du fortrudt eller ønsker ombytte til et andet smykke, vil jeg prøve at hjælpe med en løsning.
Are you in doubt?
Write or call me so we can find the perfect jewellery for you. A personal jewellery tells your story, so it is very important to find the right one.
Free shipping?
Remember, there is always free shipping for orders within the EU of EUR 300,- or more (ex. vat).
We recommend picking it up at our studio if at all possible.
Satisfied?
We want you to be happy and feel good about your jewellery. Have you any regrets about something you buy, we will try to find a solution, if possible.
Nedenfor kan du se lidt om, hvordan du bedst muligt passer på dine smykker. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig for råd og vejledning.
Brug smykket som det er tiltænkt. Nogle af smykkerne kan fint benyttes, mens man arbejder eller sover . Andre smykker skal du være lidt mere velovervejet med hvad angår dine aktiviteter.
Opbevar helst smykkerne lufttæt for at undgå de svovlholdige stoffer i luften der oxiderer/anløber sølvet. Og gerne godt beskyttet i en æske eller blød pose som beskytter mod stærk sollys så smykket holder sig pænt i længere tid.
Når smykket skal pudses, anbefales det IKKE at anvende en sølvpudseklud idet det er meget vanskeligt at polere i kroge og fordybninger. Resultatet bliver egentlig blot flere sorte steder. Man kan til gengæld købe en væske ved guldsmeden, som man blot dypper smykket i. På den måde fjernes den oxidering der gør sølvet anløbet.
Nogle smykker kommer i kombination med små 'stendråber'. Vær opmærksom på ikke at lægge disse i blød, da man kan være uheldig med at limen opløses.
Hvis sølvet er blevet mat og anløbet, kan jeg tilbyde at polere det op for dig. Du får dermed et flottere og renere sølvskinnende smykke igen.
Når smykket skal pudses er det vigtigt at følge vejledningen under 'Generelt'. Hestehovederne har mange detaljer og kan være vanskelige at pudse op.
Se under 'Generelt' for pleje og pasning.
Det anbefales IKKE at bruge pudsemidler. Rengør smykket udelukkende med lunkent vand.
Nogle af halskæderne er samlet på silkesnor, andre på en tynd stålwire. Det er vigtigt fra tid til anden, at efterse halskæden for slidtage for, at forhindre tab af een eller flere sten eller i værste fald hele smykket.
Vær opmærksom på at halskæderne kan miste deres glans ved kontakt med olier, lotions, parfumer og sæbe. Rens derfor kun med lunkent vand og eventuel en blød tandbørste. Poler efter med en blød klud.
I tilfælde af en monteret charm, efterse med jævne mellemrum for slitage på hestehårene hvor charmen sidder.
LionCut v/ Lærke Sund
Blåkildevej 52
9510 Arden
Email: mail@lioncut.dk
Web: www.lioncut.dk
Mobil: +45 24266358
CVR: 28 87 35 22
2. Bestilling af smykker
De fleste smykker er helt personlige og derfor er en bestilling bindende fra smykket starter produktion. Undtagelser er halskæder og heste-charms der kan bruges i andre smykker. Produktionstiden varierer naturligvis men du vil vide hvor lang tid det cirka vil tage ved bestillingen.
3. Betaling
Betaling foregår ved kontooverførsel, MobilePay (101910) eller kontant. Betalingsoplysninger samt betalingsfrist vil fremgå af den fremsendte faktura. Fakturaen sendes når smykket er færdigt. Betaling skal i de fleste tilfælde foregå inden levering af smykket. Betalingsfristen vil normalt være 8 dage fra fakturadato. Til alle priser lægges 5% kunstner-moms.
4. Levering og forsendelsesomkostninger
Levering af smykket finder sted når betaling er modtaget. Smykket kan også afhentes hos LionCut ved kontant betaling eller MobilePay inden smykket udleveres.
Forsendelse af et smykke vil være som brev eller pakkepost efter gældende priser med GLS/PostNord (i Danmark) inklusiv forsikring. Du vil modtage en email med sporingsnummer når varen er sendt.
3. Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten bortfalder idet produktionen går i gang ved et speciallavet personligt smykke (læs ovenfor ved “Bestilling af smykke”).
Der er 14 dages fortrydelsesret ved bestilling af ikke personlige smykker. I sådan et tilfælde træder fortrydelsesretten i kraft fra den dag du modtager smykket.
Ved returnering af et smykke skal smykket naturligvis være i ubrugt stand og ikke være itu. Smykket skal pakkes forsvarligt ind og helst i original emballage inklusiv pose/æske og returneres til adressen øverst under “Virksomhedsoplysninger”.
Køber står selv for alle omkostninger vedrørende eventuel fragt og forsikring. Hvis smykket returneres uden sporingsnummer og smykket går tabt, er det køber der bærer risikoen. Penge kan ikke tilbagebetales førend LionCut har fået smykket returneret.
Inden returnering skal LionCut adviseres via telefon eller email, så vi ved hvem varen kommer fra. Vi skal i så tilfælde anmode om kontonummer eller mobilnummer (MobilePay) til returnering af pengene.
Ved returnering af et smykke som skulle have en fejl eller være i stykker, bedes du notere ned omstændighederne vedrørende fejlen og om smykket var i stykker ved udpakningen.
4. Reklamationsret
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamation vedrørende fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter modtagelse af smykket og her anses max. 2 måneder som rimelig tid.
Det betyder, at du skal kunne bevise smykket havde en brist/fejl ved levering. Ved berettiget reklamationskrav betyder det, at pengene for smykket kan returneres eller smykket ombyttes til nyt. Et eventuelt afslag i prisen kan i nogle tilfælde komme på tale i tilfælde af, at smykket har forringet værdi på grund af brug. Skade på et smykke som følge af fejlhåndtering eller tøj/hår der sidder fast og forårsager skade er naturligvis ikke omfattet af reklamationsretten. Smykker sendt på efterkrav modtages ikke, men du vil få godtgjort dine forsendelsesomkostninger vedrørende berettiget reklamation.
Et reklamationskrav skal gøres gældende via telefon eller allerhelst på email.
5. Tvister og klageadgang
Hvis du vil klage over en handel med LionCut skal du først og fremmest rette henvendelse til LionCut (se “Virksomhedsoplysninger”).
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning på din klage kan du indgive en klage til
Konkurrence- & Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Tvister afgøres ved retten i Aalborg.
————
Ovennævte vilkår er gældende fra 1. januar 2020
Below, you can see some advice in how to properly maintain your jewellery. You are, of course, always welcome to contact me for advice and guidance.
Use the jewellery as it was designed for. Some jewellery can be worn while working and sleeping. Other jewellery has to be cared for a lot more and activities with those jewellery has to be considered.
Preferably keep the jewellery airtight to avoid the sulfur-containing substances in the air to tarnish the silver. Use a soft pouch and a box to protect it from the sun. This way the jewellery will stay prettier and more shining for a longer period.
When the jewellery needs to be polished, I do not recommend to use a cloth. It is very difficult to get into all the little details and corners. The result will be more black/grey spots. You can buy a solution/fluid at a jewellery store, where you just dip the jewellery to remove the tarnish.
Some jewellery comes in combination with gemstone. Be careful not to let the jewellery soak in the fluid for too long as the glue can desolve.
If the silver has tarnished, I can offer to polish if for you. You will get a cleaner and nicer looking silver jewellery again.
When it is time for cleaning, it is important to follow the advice giving above in 'General Care'. The Horse Heads have many fine details and can be really difficult to clean.
Look above under 'General Care'.
If this happens, I can offer to re-oxidise the surface again (against a small fee).
I can not recommend to use polish and a cloth. Only clean the jewellery in lukewarm water.
That means, that variations in look is expected and normal. They are natural materials and are worn with use. Some stones are more vulnerable and susceptible to scratches and bruises.
Some of the necklaces are made on a silk string, others on thin steel wire. It is important from time to time to look for signs of wear or weaknesses. You could loose some stones or even worse your entire jewellery if it broke apart.
The stones in the necklaces can loose its shine if in contact with oils, lotions, perfumes and soap. Only clean with lukewarm water and maybe a soft toothbrush. Polish with a soft cloth.
If the bracelet is a bit out of shape, you can make it wet with 'Show Shine' or lukewarm water and put it around a drinking glas to bring the shape back.
Be careful not to soak in fluids as the horse hairs are glued. Also, do not swim or shower with a horse hair jewellery.
In case you have a silver charm in the bracelet, look from time to time for wear and tear not to loose the charm.
LionCut - Laerke Sund
Blaakildevej 52
9510 Arden
Email: mail@lioncut.dk
Web: www.lioncut.dk
Cell: +45 24266358
CVR: 28 87 35 22
2. Ordering of Jewellery
As most of the jewellery is made to order and very personalised, the order is binding when the production starts. The exceptions are necklaces and horse charms as they can be used in other jewellery. Production time will vary a lot depending on what you are looking for, but you will know approximately when the jewellery will be finished and ready for delivery when you make the order.
3. Payment
Payment is via direct payment to our account, MobilePay (101910) or cash. Other solutions can be discussed on individuel basis. Payment information and the deadline will show on the invoice, that will be send to you when the jewellery is finished. Payment must, in most cases, be completed before delivery of the jewellery. The deadline is normally 8 days from the date on the invoice. The pice is subject to 5% artist VAT.
4. Delivery
Delivery will be arranged once payment is confirmed. The jewellery can be picked up at our studio (see address above) if cash or MobilePay is preferred payment method.
Shipping of the jewellery will be as letter or package at the normal shipping rates with insurance. Preferred shipping vendors are GLS/PostNord (in Denmark). You will receive a tracking number when the order is on its way.
3. Cancellation
Cancellation is void once production starts in case of a custom made and personalised jewellery (read the paragraph “Ordering of Jewellery”).
You have 14 days cancellation period if you order non-personalised jewellery. In such cases the cancellation period starts when you received the jewellery.
If you return the jewellery, it has to be in perfect condition, unused and not broken. The jewellery has to be returned in proper containers, preferably the same packaging or similar as it came in including pouches/boxes. It has to be returned to our studio address you see at the top under paragraph "Company Information".
The buyer is responsible for the cost regarding shipping and insurance. If the jewellery is returned without tracking number and goes lost enroute, the buyer carries the full responsibility. Money will not be returned before LionCut is in possession of the jewellery in question.
Before returning the jewellery, LionCut must be advised via telephone or email (preferred), so we know who the jewellery is coming from. Return of payment options will be agreed upon in each case.
If you return jewellery that you believe is faulty or broken, please note the circumstances in which you received it and if the packaging was damaged.
4. Warranty
LionCut is providing 24 months warranty in accordance with Danish sales law. Complaints regarding faults and deficiencies have to be notified in due time after receiving the jewellery. A period of max. 2 months is according to law regarded as due time.
That means, you have to prove the jewellery was faulty at the time of delivery.
If your warranty claim is justified, you have the option of getting a new piece of jewellery or getting your money back. A reduction in the return payment can come into play if the jewellery value has reduced significantly because of wear and tear.
Damage to the jewellery caused by improper handling or hair/clothes getting stuck, is of course not part of the warranty. Jewellery returned C.O.D is not accepted. You will get your shipping costs reimbursed in case of a justified claim.
A warranty claim must be notified by telephone or email (preferred).
5. Disputes and Appeal
If you wish to make a complaint, please contact LionCut first and justify your complaint. If we can not find a solution to solve the problem, you can submit a complaint to
Konkurrence- & Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Disputes will be settled at the court in Aalborg, Denmark.
————
Terms are valid from 1. januar 2020